— 251. —
№ 351
Тестаментъ небожчика Самойла Маджара, бувшого Сотника Старосанджаровского, принято до книг наших мѣских Полтавских, которий так-ся в собѣ слово в слово маетъ.
Во імя отца и Сына и Святого Духа в Тройцы Живоначалной і неразделимой, станся ему ку вѣчной памяти, Амин.
Я, Рабъ Божий Самойло Маджар, Сотъникъ Старосанджаровский на той час будучи, явне чиню симъ моим Тестаментом остатное волѣ моей кождому суду і уряду, иле кому колвекъ может бути указано вѣдати. Кгди ж я, бачачи самого себе, жем юж живот мой ближший ку смерти, нежели ку животу, будучи мнѣ при доброй еще памяти и розуму, а през ласку Его святую естем на тѣлѣ хоробою навѣжоный, але на души здоровим, на прод праци вѣрное худобы моей лекгую сину моему старшому Яцку и другому сину моему Пилипу меншому пасѣку Крутъкувскую по половинѣ. На Орели, що ест кгрунту моего и пасѣки, синам моим обомъ, якъ Яцковѣ, так Филиповѣ, по половинѣ, жонѣ моей Парасцѣ, в млинѣ част половина з валюшами, а в прогонѣ Полтавской нива, пят колѣсъ, бровар зо всѣмъ и хату сини обидва повинни переставити чолом к Радковы, жонѣ моей Парасцѣ, а своей матери товар на три части увес и конѣ повинни ся подѣлити жона моя и обидва сини моѣ по половинѣ, и пчол також на три части жонѣ моей и обом синам моѣмъ. На Полузори помѣрки синам тилко моѣмъ половинѣ обом. Фолварок з винницею жонѣ моей з синами моѣми по половинѣ. Хати, що ест, і кгрунта, то все по половинѣ жонѣ моей з синами моѣми обома. Дочцѣ моей Вувдѣ лѣсъ, стоячий под Новим Санджаровом, и хату собѣ Вувдя, якую вподобает межи двома, Петровскую, хоц на Левенцевском дворищи, новую поставивши, сини моѣ, волно будет узяти, якъ захочетъ. Гроши позичив у мене Санджара, священник Спаский отецъ Веремѣй, золотих повтораста, синам моѣмъ обом оние гроши по половинѣ. Солодовня жонѣ моей з синами моѣми по половинѣ.
Даю сей мой Тестаменъ при Кузмѣ Карпенку, жонѣ моей и потомству моему, в которомъ росположив, кому що маетъ бути, жебы межи собою не мѣли жадного спору, за живота своего всем тое оним роспорядив. А хтобы мав сей тестаменъ касовати над мою волю, кладу на такового три проклятево и буду в остатний денъ з ним пред нелицемѣрним Судиею мѣти Судъ.
Писан в Старим Санджаровѣ, АХПS (1686) року, марта ЕІ (15) д .
Николай Косѣлович, писар на той час будучий городовий Старосанджаровский, рукою [власною].
На Ореле вишая пасѣка старая дѣлится на четверо, синам моѣмъ обомъ двѣ части, Семену Рубану част третяя, а четвертая част Максимовѣ Романенковѣ, родному брату моему дитинѣ.
А тутже докладаем, понеже в сем Тестаментѣ оказалас написанная іншою рукою и чорнилом част, лѣчъ того мы не казали-смо написати и до книг наших мѣских приймовати за слушност не хочемъ.
№ 351-1
Намъ, Івановѣ Красноперечовѣ Судѣ Полку Полтавского, Петру Яковенку Атаману городовому, Григорию Василевичу Войту, Семену Илюшенку Бурмистру и иним общим особам презентован билъ тестаменъ небожчика Самойла Маджара, бувшого Сотника Старосанджаровского, которий по вичитаню, що кому в оном тестаменту лекговано, принявши за слушний, велѣли-смо в книги наши мѣские Полтавскиѣ вписати, що ест и вписано.
Року АХЧВ (1692), генвар SІ (16) д.
Немає коментарів:
Дописати коментар