неділя, 10 серпня 2014 р.

Спогади Полтавець Терентія Михайловича, с.Білухівка, Карлівського району, 1970 р.

С П О Г А Д И 
Полтавець Терент!я Михайловича.
с. Б!лух!вка, Карл!вського району, Полтавсько! област!.

   Народився я в 1892 роц! в с!м"! б!дних селян. З дитинства батракував в Мартин!вц!, тепер Халтурино. Тепер мен! 78 рок!в. Я пригадую т! тяжк! часи царизму ! тяжку роботу на пом!щик!в. Я був солдатом старо! арм!! 1914 року. Воював, а дома батько ! мати голодували. В 1916 роц! я познайомився з б!льшовиками як! розпов!дали мен! про революц!онер!в ! про революц!ю п!сля чого я ! сам став б!льшовиком.
   В 1917 роц! я перейшов на сторону робочих як! требували припинити в!йну ! скинути царя. Мене обрали солдати делегатом в!д 218 полку, що квартирував у Т!фл!с! у Т!фл!ську центральну раду робочих. В 1917 роц! в липн! м!сяц! солдати орган!зували демонстрац!ю. Демонстранти вийшли на вулиц! м!ста з закликами: " Долой Девять министров капиталистов"  "ДОЛОЙ Керинского"  "Вся власть Советам".
   Я ! товариш Волков були прапороносцями цього ж дня мене ! Волкова було заарештовано !  в!дправлено в фортецю, на П!вн!чний Кавказ де я також проводив б!льшовицьку роботу, ! аг!тац!ю. Пот!м мен! вдалося втекти ! я повернувся в свое р!дне село Б!лух!вку. В 1918 роц! я оп"ять працював в Мартин!вц! яка була окупована н!мцями. Н!мця присл!дували б!льшовик!в ! я з сво!м товаришем Луньовим 1ваном Володимировичем, розбро!ли двох н!мц!в що охороняли економ!ю ! уже з оруж!йом в руках п!шли в партизанський отряд Козьори який не вдовз! пере!менувався у 15 стр!лковий полк, що воював у 1919-1920 роц! проти ворог!в Радянсько! влади. Коли зак!нчилась гражданська в!йна я демоб!л!зувався ! знову став працювати в Мартин!вц! но уже не в економ!!, а в совхоз!, працював механ!ком по с!льськогосподарських машинах.
   Трудивя добре ! показував приклад !ншим. В 1926 роц! мене прийняли в лави б!льшовицько! парт!!, а в лютому 1926 року, мене направили Карл!вським райпарткомом в село Б!лух!вку парторгом. В 1927 роц! разом з такими б!дняками як Попело Фед!р Захарович, Кан!вець !ван Яфремович, Головченко 1ван Павлович, вир!шили об"еднати свое господарство.
   Ми орган!зували колгосп !м. Лен!на, нам держава допомогла машинами ! коштами, в колгосп поступило багато б!дняк!в, бо в!н був зразковим не т!льки в Кар!лвському район!, а й в Полтавск!й област!. В 1927 роц! мене було обрано членом Полтавського окружного парткому. В 1930 роц! був обраний делегатом на 16 з"!зд в!д Полтавсько! парторган!зац!! з правом вир!шального голосу.
   В 1929 роц! розпочалася скр!зь колектив!зац!я я в цей час був обраний Карл!вськом райз"!здом ком!тет!в незаможних селян, головою Карл!вського РКНС, де я працював до орган!зац!! колгосп!в у Карл!вському та Маш!вському районах.
   В 1933 роц! в нашому сел! Б!лух!вка було утворено Б!лух!вську МТС. З першу в колгосп! було працювати нелегко все робилося вручну техн!ки було мало, але плани держав! ми виконували, хоч це було ! не легко. А тепер в пор!внянн! з тим часом наше колективне господарство забезпечене передовою техн!кою ! все обробляеться машинами и колгоспники працюють ф!зично далеко менше, а одержують хорошу зарплату.
   Колгоспники побудували хорош! житла , живуть заможно. Велосипеди ! мотоцикли е майже в кожному двор!. Б!льша половина колгоспник!в мае телев!зори, все село електриф!коване, нашому колгоспному селянству е чим гордитися. Я пам"ятаю, що в т! далек! роки на початку колектив!зац!! ми не в!рили, що прийде час коли люди стануть жити в такому достатку.
   Не даром говорять, що скр!зь ! завжди комун!стична парт!я наш рульовий.

Полтавець Терент!й Михайлович


27 липня 1970 року.                        п   Т. Полтавец 


Немає коментарів:

Дописати коментар